ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

Απόφαση αριθμ. 4/37/2016

 Αριθμός Πρακτικού 4

Της Οικονομικής Επιτρoπής τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv

Της 16-02-2016

            Η Οικονομική Επιτρoπή τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv, πoυ απoτελείται από τoυς κ.κ.: 1)Αλέξανδρο Μ. Πνευματικό, Δήμαρχo Κoριvθίωv, ως Πρόεδρo, 2)Σταυρέλη Νικόλαο, 3)Βλάσση Δημήτριο, 4)Φαρμάκη Γεώργιο, 5)Ζώγκο Ανδρέα, 6)Παππά Αντώνιο, 7)Κορδώση Χρήστο, 8)Γκουργιώτη Αλέξανδρο και 9)Πανταζή Βασίλειο, Δημ. Συμβoύλoυς, ως μέλη, συvεδρίασε σήμερα τηv 16η Φεβρουαρίου 2016, ημέρα της εβδoμάδας Τρίτη και ώρα 09:00 π.μ. σε τακτική συvεδρίαση κι ύστερα από τηv υπ’ αριθμ. 5740/12-02-2016  πρόσκληση τoυ Πρoέδρoυ της, πoυ κoιvoπoιήθηκε vόμιμα κι εμπρόθεσμα σε κάθε έvα από τα μέλη της για vα συζητήσει και vα πάρει απoφάσεις για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

 

   Στη συvεδρίαση αυτή σε σύνολο εννέα (9) μελών ήταv παρόvτα επτά (7) μέλη κι έλειπαν δύο (2) κι έτσι υπήρχε vόμιμη απαρτία.

Π α ρ ό ν τ ε ς

1)Πνευματικός Αλέξανδρος, Πρόεδρoς, 2)Σταυρέλης Νικ., 3)Καμπούρης Χαρ. (αναπληρώνει το τακτικό μέλος Ζώγκο Ανδ.), 4)Βλάσσης Δημ., 5)Φαρμάκης Γεωργ., 6)Κορδώσης Χρ.,  7)Πανταζής Βασ..

Α π ό ν τ ε ς

1) Παππάς Αντ., 2)Γκουργιώτης Αλεξ..

 

    Ο  Πρόεδρος, αφού διαπίστωσε απαρτία, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.

ΑΠΟΦΑΣΗ 37η: Ο Πρόεδρoς, εισηγούμενος τo 11ο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Έγκριση πρακτικού εξέτασης ένστασης επί του πρακτικού αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών της επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού για την εκτέλεση της υπηρεσίας ΥΠΗΡΕΣΙΑ ON-LINE ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ» προϋπολογισμού 69.696,00€, υπενθυμίζει στην Οικονομική Επιτροπή ότι με την αριθμ. 20/208/2015 απόφασή της εγκρίθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές της αρ. 32/2015 σχετικής μελέτης, καθορίστηκαν οι όροι διενέργειας διαγωνισμού για την εκτέλεση της εν θέματι υπηρεσίας, ορίστηκε δε ημερομηνία διαγωνισμού η 21-09-2015, στον οποίο υποβλήθηκαν τρεις προσφορές, των εταιρειών με την επωνυμία Vodafone A.E. (αρ. πρωτ. προσφοράς 42420/21-9-2015), Link Technologies A.E. (αρ. πρωτ. προσφοράς 42440/21-9-2015) και Ε. Παπαϊωάννου Μονοπρόσωπη ΕΠΕ (αρ. πρωτ. προσφοράς 42440/21-09-2015).  Ακολούθως, με την αριθμ. 24/284/2015 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε το από 21-09-2015 πρακτικό επιτροπής διαγωνισμού και ο εν λόγω διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, διότι αποκλείστηκε η συμμετοχή και των τριών ως άνω αναφερομένων εταιρειών, λόγω μη προσκόμισης δικαιολογητικών ή λόγω προσκόμισης μη έγκυρων ή ελλιπών δικαιολογητικών.  Με την ίδια απόφαση επανεγκρίθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές της αρ. 32/2015 σχετικής μελέτης και επανακαθορίστηκαν οι όροι διακήρυξης του διαγωνισμού για την εκτέλεση της εν θέματι υπηρεσίας, ορίστηκε δε ημερομηνία διαγωνισμού η 18-11-2015.   Κατόπιν, με την αριθμ. 4/34/2016 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε το από 18-11-2015 πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών της επιτροπής διαγωνισμού, το  οποίο ολοκληρώθηκε στις 23-11-2015, αποκλείστηκε η συμμετοχή της εταιρείας Wind Α.Ε. (Αρ. Πρωτ. Προσφοράς: 54678/18-11-2015) και έγινε δεκτή η προσφορά της εταιρείας Link Technologies A.E. (Αρ. Πρωτ. Προσφοράς: 54689/18-11-2015), η οποία ορίστηκε πως προχωράει στο στάδιο αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών.  Με την αρ. 4/35/2016 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε το από 25-11-2015 πρακτικό εξέτασης ένστασης της επιτροπής διαγωνισμού, έγινε δεκτό το πρώτο μέρος της από 24-11-2015 ένστασης της εταιρείας με την επωνυμία WIND AE (αριθμ. πρωτ. 55807/24-11-2015), ανακλήθηκε ο αποκλεισμός της συμμετοχής της στον ανωτέρω διαγωνισμό, έγινε δεκτή η προσφορά της και ορίστηκε πως θα προχωρήσει στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ενώ απορρίφθηκε το δεύτερο μέρος της εν λόγω ένστασης και ορίστηκε ότι η εταιρεία  LINK TECHNOLOGIES Α.Ε. θα προχωρήσει στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών.  Τέλος, με την αριθμ. 4/36/2016 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε το από 01-12-2015 πρακτικό επιτροπής διαγωνισμού για την εν θέματι υπηρεσία και έγιναν δεκτές οι τεχνικές προσφορές των εταιρειών WIND AE και LINK TECHNOLOGIES Α.Ε., οι οποίες θα προχωρήσουν στο στάδιο της αποσφράγισης και αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών.

  Στη συνέχεια ο Πρόεδρος θέτει υπόψη της Επιτροπής το από 28-01-2016 πρακτικό εξέτασης ενστάσεων της επιτροπής διαγωνισμού, περί εξέτασης της από 07-12-2015 ένστασης της εταιρείας με την επωνυμία Link Technologies A.E. (αριθμ. πρωτ. 58416/09-12-2015) και της από 07-12-2015 ένστασης της εταιρείας με την επωνυμία Wind Α.Ε. κατά του από 01-12-2015 πρακτικού αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών της επιτροπής διαγωνισμού, το οποίο έχει ως εξής:

ΠΡΑΚΤΙΚΟ

ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ

 

Της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού του Π.Δ.28/80, που αποτελείται από τους: Ευδοκία Παντελέων, ως Πρόεδρο, Ελένη Σαββανού και Ευθύμιο Πέππα, ως μέλη, υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας, που ορίστηκαν με την υπ’ αριθμ. 22/237/2015 (ΑΔΑ: ΨΠΣΠΩΛ7-7ΗΟ) απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κορινθίων.

 

Η Επιτροπή συνεδρίασε σήμερα, ημέρα Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 09.00 π.μ. στα Γραφεία της Τεχνικής Υπηρεσίας, Δημοκρατίας 1 στην Κόρινθο, προκειμένου να εισηγηθεί επί της από 07/12/2015 ένστασης της εταιρείας «LINK TECHNOLOGIES Α.Ε.» (9ο χιλ. Θεσσαλονίκης-Θέρμης, Θέρμη), ένσταση η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 58416/09-12-2015 από την Υπηρεσία Πρωτοκόλλου του Δήμου Κορινθίων και επί της από 07/12/2015 ένστασης της εταιρείας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Λ. Κηφισίας 66, Μαρούσι), ένσταση η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 58422/09-12-2015 από την Υπηρεσία Πρωτοκόλλου του Δήμου Κορινθίων.

 

ΚΑΤΑ

 

Του Πρακτικού Αποσφράγισης και Αξιολόγησης Τεχνικών Προσφορών της Επιτροπής του διαγωνισμού με τίτλο «Υπηρεσία on - line διαχείρισης του στόλου οχημάτων – μηχανημάτων του Δήμου Κορινθίων»

 

Η Επιτροπή έλεγξε ότι οι ενστάσεις υποβλήθηκαν την 7η Δεκεμβρίου 2015 εμπρόθεσμα σύμφωνα με το άρθρο 20 του Π.Δ.28/1980, συνεπώς η Επιτροπή προχώρησε στον έλεγχο του περιεχόμενου αυτών.

 

Η Επιτροπή ζήτησε με το υπ. αρ. 59001/14-12-2015 έγγραφό της από την Ο.Ε. ορισμό δικηγόρου για την γνωμοδότηση επί της βασιμότητας των ανωτέρω αναφερόμενων ενστάσεων.

 

Στις 27/1/2016 ελήφθη με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο η γνωμοδότηση της ορισθείσας δικηγόρου με την υπ’ αριθμ. 397/15.12.2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κορινθίων.

 

Η Επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη την ανωτέρω γνωμοδότηση, κάνει δεκτή στο σύνολο της αυτήν, οπότε:

Α. όσον αφορά στην ένσταση της εταιρείας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» απορρίπτονται ως αβάσιμοι οι λόγοι της και γίνεται δεκτή η συμμετοχή της εταιρίας «LINK TECHNOLOGIES Α.Ε.» στην περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία και δη στην αποσφράγιση της οικονομικής της προσφοράς.

Β. όσον αφορά στην ένσταση της εταιρείας «LINK TECHNOLOGIES Α.Ε.» οι προβαλλόμενοι λόγοι της υπό εξέταση ένστασης γίνονται δεκτοί και κατ’ επέκταση αποκλείεται η συμμετοχή της εταιρίας με την επωνυμία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

 

Αναπόσπαστο μέρος του παρόντος πρακτικού αποτελεί η από 27/1/2016 γνωμοδότηση.

 

≠ ≠ ≠

 

Γνωμοδότηση πληρεξούσιας δικηγόρου κ. Σαρανταυγά Αγγελικής:

 

Ορίστηκα πληρεξούσια δικηγόρος με την υπ’ αριθμ. 397/15.12.2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κορινθίων προκειμένου να γνωμοδοτήσω επί της βασιμότητας α) της από 07.12.2015 ένστασης της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» και β) της από 07.12.2015 ένστασης της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», νόμιμα υποβληθεισών ενώπιον της Επιτροπής Διενέργειας του προκηρυχθέντος Διαγωνισμού δυνάμει της υπ’ αριθμ. πρωτ.: 534558/10.11.2015 Διακήρυξης του Δήμου Κορινθίων ως αναθέτουσας Αρχής. Μαζί με τις ανωτέρω υπό εξέταση ενστάσεις, μου απεστάλησαν και ελήφθησαν υπ’ όψη: α) αντίγραφο της υπ’ αριθμ. πρωτ.:534558/10.11.2015 Διακήρυξης του ανωτέρω πρόχειρου διαγωνισμού,

β) η υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτη του Τμήματος Τεχνολογικής Πληροφορίας και Επικοινωνίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου Κορινθίων, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ως άνω Διακήρυξης,

 γ) το υπ’ αριθμ. πρωτ.: 57627/04.12.2015 προσβαλλόμενο με τις υπό εξέταση ενστάσεις πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού,

δ) το υπ’ αριθμ. πρωτ.: 58415/09.12.2015 υπόμνημα της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» επί της ένστασης της εταιρίας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»,

ε) η υπ’ αριθμ. πρωτ.: 58418/09.12.2015 απάντηση/παρατηρήσεις της εταιρίας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» επί της ένστασης της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» και

στ) η υπ’ αριθμ. πρωτ.: 58516/10.12.2015 απάντηση/παρατηρήσεις της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» επί των παρατηρήσεων της εταιρίας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» σχετικά με την υποβληθείσα από 07.12.2015 ένσταση της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.».

Επί του ανωτέρω θέματος γνωμοδοτώ τ’ ακόλουθα:

Ι. ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Δυνάμει της υπ’ αριθμ. πρωτ.: 53458/10.11.2015 Διακήρυξης προκηρύχθηκε από τον Δήμο Κορινθίων (Αναθέτουσα Αρχή) πρόχειρος διαγωνισμός για την εκτέλεση της Υπηρεσίας Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων και Μηχανημάτων του Δήμου Κορινθίων με κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή, προϋπολογιζόμενης δαπάνης ποσού 69.696,00 ευρώ (Συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).

Στον εν λόγω διαγωνισμό υπέβαλαν νομότυπα και εμπρόθεσμα τις προσφορές τους η εταιρία με την επωνυμία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Αρ. Πρωτ. Προσφοράς: 54678/18-11-2015) και η εταιρία με την επωνυμία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» (Αρ. Πρωτ. Προσφοράς: 54689/18- 11-2015). Μετά των έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής αμφότερων των ανωτέρω προσφερουσών εταιριών, ο οποίος έλαβε χώρα την 18η Νοεμβρίου 2015, οι εταιρίες αυτές κρίθηκαν από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού (στο εξής: ΕΔΔ) ως παραδεκτώς συμμετέχουσες σε αυτόν και την 1η Δεκεμβρίου 2015 η ΕΔΔ προέβη στην αποσφράγιση των τεχνικών τους προσφορών. Δυνάμει του προσβαλλόμενου υπ’ αριθμ. πρωτ: 57627/04.12.2015 πρακτικού αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών, η ΕΔΔ έκανε δεκτές τις τεχνικές προσφορές των συμμετεχουσών εταιριών ως πληρούσες τις προβλεπόμενες τεχνικές προδιαγραφές και την περαιτέρω συμμετοχή και των δύο αυτών εταιριών στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι σε αυτό της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών.

ΙΙ. Επι Της Ενστασης Της Εταιριας «Wind Ελλας

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ

Εταιρεία».

Α. Πρωτος Λογος Της Ενστασης

Η ως άνω συμμετέχουσα εταιρία δια της από 07.12.2015 ένστασής της, την οποία παραδεκτά υπέβαλε ενώπιον της Επιτροπής

Διενέργειας του Διαγωνισμού (άρθρο 10 περ. β της Διακήρυξης) αιτείται τον αποκλεισμό της έταιρης συμμετέχουσας εταιρίας με την επωνυμία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» από τη συμμετοχή της στο επόμενο στάδιο του εν λόγω Διαγωνισμού, ήτοι στο στάδιο αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών των συμμετεχουσών εταιριών (άρθρο 11 «Τρόπος Διενέργειας του Διαγωνισμού» της Διακήρυξης), προβάλλοντας τους εξής λόγους:

Α) Ως πρώτο λόγο αποκλεισμού της έταιρης συμμετέχουσας, η ενιστάμενη εταιρία προβάλλει τη μη τήρηση του άρθρου 13 της υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτης του Τμήματος Τεχνολογικής Πληροφορίας και Επικοινωνίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου Κορινθίων. Επί του λόγου αυτού γνωμοδοτώ τα εξής:

Στο άρθρο 11 της Διακήρυξης του εν λόγω διαγωνισμού με τίτλο «Τρόπος Διενέργειας Διαγωνισμού» προβλέπονται αναλυτικά τα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ειδικότερα: «Μετά τη λήξη παράδοσης των προσφορών, η συνεδρίαση της επιτροπής συνεχίζεται δημόσια και αρχίζει από αυτήν η αποσφράγιση του φακέλου με την ένδειξη

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ κατά σειρά παράδοσής τους […………………………………………….. ].

Μετά την καταγραφή των δικαιολογητικών όλων των προσφορών, οι παρευρισκόμενοι μέσα στην αίθουσα του διαγωνισμού βγαίνουν και η συνεδρίαση συνεχίζεται μυστικά, ώστε να γίνει έλεγχος των δικαιολογητικών συμμετοχής των διαγωνιζομένων και αποφασίζει γι’ αυτούς που τυχόν θα αποκλεισθούν. Εν συνεχεία μετατρέπεται και πάλι η συνεδρίαση σε δημόσια και ανακοινώνονται τα ονόματα όσων αποκλείσθηκαν και ο λόγος του αποκλεισμού τους. Ακολούθως συνεχίζει η συνεδρίαση στην οποία παρουσία των διαγωνιζομένων γίνεται πρώτα η αποσφράγιση των τεχνικών και εν συνεχεία των

οικονομικών προσφορών. Κατά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών η επιτροπή διενεργειας     του διαγωνισμού εχει τη

δυνατότητα να αποκλείσει κάποιον εκ των συμμετεχόντων λόγω ελλιπών στοιχείων ή τεχνικών στοιχείων που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της υπηρεσίας [….]». Εξάλλου στο άρθρο 8 της Διακήρυξης προβλεπεται ο τρόπος υποβολής των προσφορών, ενώ στο άρθρο 7 ορίζονται τα δικαιολογητικά συμμετοχής στον εν λόγω διαγωνισμό, η μη προσκόμιση των οποίων αποτελεί λόγο αποκλεισμού του συμμετεχοντος. Μεταξύ δε των προσκομιστεων δικαιολογητικών περιλαμβάνεται και η Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986 στην οποία πρεπει να τεκμηριώνονται τα αναφερόμενα του άρθρου 13 της υπ’ αριθμ. 32/2015 μελετης.

Αναφορικά με τις απαιτούμενες τεχνικες προδιαγραφες, το άρθρο 1 της Διακήρυξης προβλεπει ότι «Οι προδιαγραφες της εργασίας περιλαμβάνονται στην αριθ. 32/2015 μελετη που συνεταξε το Τμήμα Τεχνολ. Πληροφορίας και Επικοινωνίας της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας, που αποτελεί αναπόσπαστο μερος της παρούσας διακήρυξης.». Περαιτερω, η ως άνω υπ’ αριθμ. 32/2015 μελετη αποτελείται από τεσσερα τμήματα, ήτοι: 1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, 2) ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ, 3) ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ και 4) ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ. Στο υπό (1) τμήμα με τίτλο «Τεχνική μελετη» και συγκεκριμενα από τη σελίδα 3 εως και τη σελίδα 6 αυτής προβλεπονται αναλυτικά οι τεχνικες προδιαγραφες και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του Συστήματος Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων. Συγκεκριμενα προβλεπονται τα εξής: «Ενδεικτικά, οι πληροφορίες που θα πρεπει να εξάγονται σε πραγματικό χρόνο να είναι, τουλάχιστον: Θεση (Οδός, Τ.Κ. και περιοχή), Ταχύτητα, Κατεύθυνση κίνησης, Ένδειξη κατάστασης

(μετακίνηση ή στάση), πιο πρόσφατη στάση, στάθμη καυσίμου, Πλήρες ιστορικό διαδρομών.

Όλες οι πληροφορίες κίνησης των οχημάτων θα πρέπει να αποθηκεύονται και να είναι διαθέσιμες προς διαχείριση. Θα πρέπει να αποθηκεύονται δρομολόγια περασμένων ημερομηνιών, όπου για κάθε όχημα θα καταγράφεται πλήρης ανάλυση κινήσεων, στάσεων και επισκέψεων σε συγκεκριμένα καταχωρημένα σημεία ενδιαφέροντος. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα, μέσω της αναπαραγωγής της διαδρομής (playback), να διαπιστώνεται αν τηρήθηκε το προγραμματισμένο δρομολόγιο και αν υπήρχαν άσκοπες μετακινήσεις ή στάσεις.

Μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου

Η Διαχείριση Στόλου Οχημάτων θα πρέπει να παρέχει πλήρη έλεγχο της κατανάλωσης καυσίμου του κάθε οχήματος διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχουν αποκλίσεις από τις αναμενόμενες τιμές. Αυτό θα επιτευχθεί με την τοποθέτηση ενός επιπλέον αισθητήρα σε κάθε όχημα. Η τοποθέτηση θα γίνει από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό της Αναδόχου εταιρείας και οι αισθητήρες θα πρέπει να καλύπτουν όλους τους τύπους οχημάτων Αναλογικούς και Canbus.

Συμπεριφορά Οδηγού

Η αναφορά Οδηγικής συμπεριφοράς (driver behavior) θα πρέπει να υφίσταται και να λειτουργεί στην εφαρμογή ώστε σε μελλοντική απαίτηση εγκατάστασης από τον Δήμο Κορινθίων να είναι άμεση η εγκατάσταση των επιπλέον αισθητήρων .

Να υπάρχει η δυνατότητα παροχής πληροφοριών και αυτοματοποιημένων αναφορών (drivers behavior) του κάθε οδηγού, αξιολόγηση, βαθμολόγηση και κατάταξη των οδηγών αναλόγως της οδηγικής συμπεριφοράς τους. Εξαγωγή αναφορών σε μηνιαία/ετήσια βάση.

Αναφορές κίνησης

Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα υπολογισμού, σε ελάχιστο χρόνο, των χιλιομέτρων που έχει διανύσει το κάθε όχημα ανά μήνα ή τρίμηνο, τη μέση κατανάλωση καυσίμου και τη στιγμιαία ταχύτητα κίνησης. Ακόμη, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ενημέρωσης, άμεσα, σχετικά τα γενικότερα σημεία ενδιαφέροντος επισκέπτονται συχνά τα οχήματα.

Επίσης είναι απαραίτητο να δίνει πλήρη αναφορά γεμισμάτων καυσίμων (ημερομηνία, ώρα, λίτρα, χιλιόμετρα από το προηγούμενο γέμισμα , μέση κατανάλωση) ανά όχημα ή συγκεντρωτικά για όλα τα γεμίσματα και τον αριθμό των γεμισμάτων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να αναφέρει όλες τις διαδρομές με όλα τα στοιχεία τους (διεύθυνση αφετηρίας, διεύθυνση προορισμού, διανυθείσα απόσταση, χρόνος διαδρομής, χρόνος στάσεων, μέγιστη ταχύτητα, κατανάλωση καυσίμου) σε ημερήσιες και μηνιαίες αναφορές.

Τα ημερήσια στατιστικά στοιχεία, ενδεικτικά, θα πρέπει να αφορούν: 1. Διανυθέντα χιλιόμετρα, 2. Ιστορικό διαδρομών, 3. Στιγμιαία ταχύτητα, 4. Ιστορικό στάσεων, 5. Συνολικός χρόνος κίνησης - στάσης, 6. “Επισκεψιμότητα" σημείων ενδιαφέροντος

Αυτόματες ειδοποιήσεις

Το Σύστημα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ειδοποιεί με SMS ή e-mail όταν ξεπεραστεί κάποιο από τα ανώτατα όρια που έχει θέσει η Υπηρεσία. Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα να γνωστοποιείται, αμεσα, ποίό όχημα ξεπερνά το όριο ταχύτητας και ποιό κινείται εκτός της επιτρεπτής περιοχής (geofencing), όπως επίσης και σε περίπτωση απότομης μείωσης καυσίμου (κλοπή), γεμίσματος του ρεζερβουάρ, όταν η στάθμη του καυσίμου είναι χαμηλή.

Ευκολία στη χρήση

Το Σύστημα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων θα πρέπει να βασίζεται σε ένα εύχρηστο και απλό user interface, χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις χειρισμού.

Γλώσσα

Το Σύστημα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων θα πρέπει να είναι, πρωτίστως, στην Ελληνική γλώσσα (απεικόνιση και αναφορές).

Άμεσος έλεγχος των οχημάτων

Θα παρέχεται η δυνατότητα ενημέρωσης, άμεσα, για τη θέση και την κατάσταση των οχημάτων του Στόλου από οποιοδήποτε υπολογιστή. Θα πρέπει η Υπηρεσία να μπορεί να διαχειριστεί λεπτομερείς πληροφορίες όπως ιστορικό διαδρομών και στάσεων, “επισκέψεις" σε σημεία ενδιαφέροντος, δεδομένα αισθητήρων, συγκεντρωτικά στατιστικά και γραφήματα, εύκολα και γρήγορα.

Οικονομία σε καύσιμα και ώρες εργασίας

Ορίζοντας τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανά όχημα, θα πρέπει να παρέχεται άμεση εικόνα για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, αναφορικά με τη μέση κατανάλωση καυσίμων ανά όχημα. Η πληροφορία θα πρέπει να παρέχεται σε απόλυτα νούμερα, σε μορφή excel work-sheet για περαιτέρω επεξεργασία.

Ασφάλεια και αντικλεπτική προστασία

Θα παρέχεται η δυνατότητα ενημέρωσης με e-mail ή SMS αν τα οχήματα του Στόλου κινούνται εντός των ορίων ταχύτητας. για κάθε υπέρβαση και ανεπιθύμητη κίνηση. Θα δίνεται η δυνατότητα εντοπισμού οχήματος σε περίπτωση κλοπής.

Ποιοτικά χαρακτηριστικά του Συστήματος Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων:

α) Συσκευή τηλεματικής

Η συσκευή τηλεματικής θα πρέπει να φέρει:

1.                                              CE mark και e-mark.

2.                                              Εσωτερική μνήμη για να επιτρέπεται η αποθήκευση της διαδρομής όταν το όχημα βρεθεί σε περιοχές εκτός κάλυψης GSM για να μη χάνεται κανένα τμήμα της διαδρομής.

3.                                              Position Update με βάση το χρόνο.

4.                                              Ανίχνευση λειτουργίας κινητήρα (on/off), και

5.                                              Να μπορεί να συνδεθεί με τον εργοστασιακό αισθητήρα καυσίμου.

β) Ψηφιακοί χάρτες

Έγγραφη βεβαίωση νόμιμης άδειας χρήσης από την κατασκευάστρια εταιρία των χαρτών.

Σε περίπτωση χρήσης Google maps είναι απαραίτητη η απόδειξη αγοράς του Google Μαρ$ Premier API

γ) Λογισμικό

1.                                              Web-based application

2.                                              Έλεγχος στάθμης καυσίμου και ανεφοδιασμών των οχημάτων

3.                                              Εισαγωγή σημείων ενδιαφέροντος στο χάρτη

4.                                              Αναλυτικές αναφορές κίνησης και στάσης

5.                              Ειδοποιήσεις υπέρβασης ταχύτητας, εξόδου από προκαθορισμένη περιοχή κ.α.».

Τέλος στο υπό (3) τμήμα της ανωτέρω μελέτης με τίτλο «Συγγραφή Υποχρεώσεων» και δη στο άρθρο 13 «Τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες αναδόχου» αυτού προβλέπεται ότι «Για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, είναι επιθυμητό οι υποψήφιος Ανάδοχος να πληρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις που αφορούν τις τεχνικές και επαγγελματικές του ικανότητες: 1. ο αριθμός των μονίμων εργοδοτουμένων από τον υποψήφιο Ανάδοχο φυσικών προσώπων, κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία, δεν πρέπει να είναι μικρότερος από τρία (3), 2. να διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία στην υλοποίηση συμβάσεων συναφών με την προκηρυσσόμενη, την οποία να μπορεί να τεκμηριώσει επαρκώς και ειδικότερα να διαθέτει εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών: Τηλεματικής ή/και Συστημάτων Τηλεματικής ή/και Συστημάτων Παγκόσμιας Πλοήγησης και Παγκόσμιου Προσδιορισμού Θέσης (GPS ή ισοδύναμα) ή/και Συστημάτων Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων, 3. να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη, τουλάχιστον τρεις (3) συμβάσεις, με ελάχιστο αριθμό τα εκατό (100) οχήματα, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών της κατηγορίας Τηλεματικής, ή/και Συστημάτων Τηλεματικής, ή/και Συστημάτων Παγκόσμιας Πλοήγησης και Παγκόσμιου Προσδιορισμού Θέσης (GPS ή ισοδύναμα), ή/και Διαχείρισης Στόλου, 4. να έχει πιστοποιητικό ISO 9001:2008 για Υπηρεσίες Τηλεματικής & Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων».

Από το ως άνω περιεχόμενο της Διακήρυξης αλλά και της υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτης, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής προκύπτει ότι οι τεχνικές προδιαγραφές, τις οποίες θέτει η Αναθέτουσα αρχή περιγράφονται αναλυτικά στο υπό (1) τμήμα της άνω μελέτης με τίτλο «Τεχνική Μελέτη». Στο τμήμα αυτό, μολονότι δεν γίνεται πανηγυρική αναφορά σε τεχνικές προδιαγραφές, είναι σαφές από τις σχετικές διατυπώσεις ότι η Αναθέτουσα Αρχή προβλέπει αναλυτικά το ελάχιστο περιεχόμενο το οποίο απαιτεί να εκπληρώνουν οι τεχνικές προσφορές των συμμετεχουσών εταιριών. Συγκεκριμένα, στο τμήμα αυτό της μελέτης, αφενός γίνεται ειδική αναφορά σε κάθε επιμέρους υπηρεσία που πρέπει να παρέχεται (μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου, συμπεριφορά οδηγού, αναφορά κίνησης, αυτόματες ειδοποιήσεις, ευκολία χρήσης, γλώσσα, άμεσος έλεγχος οχημάτων, οικονομία σε καύσιμα και ώρες εργασίας, ασφάλεια και αντικλεπτική προστασία) στο πλαίσιο της γενικής, υπό εκτέλεση, Υπηρεσίας Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων και Μηχανημάτων του Δήμου Κορινθίων, αφετέρου στα ποιοτικά χαρακτηριστικά - πάλι κατ’ ελάχιστο - του Συστήματος Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων. Εξάλλου, το ίδιο το γράμμα της μελέτης, είναι σαφές, ρητό και απαρέγκλιτο, καθώς σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ορίζει «τί θα πρέπει» ή «πώς θα πρέπει» να εκτελείται η παρεχόμενη υπηρεσία.

Αντίθετα, τόσο από τη συστηματική όσο και τη γραμματική ερμηνεία του άρθρου 13 της εν λόγω μελέτης προκύπτει ότι το άρθρο αυτό επουδενί αναφέρεται στις τεχνικές προδιαγραφές, το ελάχιστο περιεχόμενο των οποίων πρέπει να εκπληρώνουν οι συμμετέχουσες εταιρίες ώστε να συμμετέχουν παραδεκτά και στα υπολειπόμενα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Από τη διατύπωση του άρθρου 13 («είναι επιθυμητό») ουδόλως προκύπτει οι προβλεπόμενες σε αυτό προϋποθέσεις αποτελούν τεχνικές προδιαγραφές υπό την έννοια ότι η εκπλήρωσή τους είναι υποχρεωτική για τη συμμετοχή των συμμετεχουσών εταιριών σε περαιτέρω στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Όπως ρητά άλλωστε αναφέρεται και στο εν λόγω άρθρο πρόκειται για προϋποθέσεις - χαρακτηριστικά, οι οποίες σχετίζονται με τις εν γένει τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες του αναδόχου και οι οποίες ενδεχομένως θα μπορούσαν να αξιολογηθούν θετικά υπέρ της συμμετέχουσας εταιρίας, η οποία τις εκπληρώνει έναντι των λοιπών συμμετεχόντων που δεν τις εκπληρώνουν. Επί της ουσίας πρόκειται για επιπλέον χαρακτηριστικά, τα οποία, αξιολογούμενα από την αναθέτουσα αρχή ενδεχομένως θα μπορούσαν να προσδώσουν ένα βαθμολογικό προβάδισμα στη συμμετέχουσα, η οποία τις εκπληρώνει έναντι των λοιπών συμμετεχουσών που δεν τις εκπληρώνουν.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι ο προβαλλόμενος λόγος της υπό εξέταση ένστασης τυγχάνει αβάσιμος και για το λόγο αυτό απορριπτέος, ενώ παρέλκει η εξέταση του εάν το παρασχεθέν έργο από την εταιρία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» προς το ΚΤΕΛ Αττικής αποτελεί ή όχι έργο κατηγορίας Τηλεματικής, ή/και Συστημάτων Τηλεματικής, ή/και Συστημάτων Παγκόσμιας Πλοήγησης και Παγκόσμιου Προσδιορισμού Θέσης ή/και Διαχείρισης Στόλου.

Β. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ

Ως δεύτερο λόγο αποκλεισμού από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία της «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.», η ενιστάμενη προβάλλει τη μη τήρηση του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτης με θέμα «Συμπεριφορά Οδηγού», καθότι από τη διατύπωση της προσφοράς της ως άνω εταιρίας (σελίδα 23 αυτής) δεν προκύπτει ότι αυτή διαθέτει εξ αρχής την απαιτούμενη λειτουργία «Συμπεριφορά Οδηγού» (drivers behavior).

Στο υπό (1) τμήμα με τίτλο «Τεχνική Μελέτη» της ανωτέρω τεχνικής μελέτης μεταξύ των τεχνικών προδιαγραφών περιλαμβάνεται η υπηρεσία «Συμπεριφορά Οδηγού». Σύμφωνα με την παράγραφο αυτή «Η αναφορά Οδηγικής συμπεριφοράς (driver behavior) θα πρέπει να υφίσταται και να λειτουργεί στην εφαρμογή ώστε σε μελλοντική απαίτηση εγκατάστασης από τον Δήμο Κορινθίων να είναι άμεση η εγκατάσταση των επιπλέον αισθητήρων .

Να υπάρχει η δυνατότητα παροχής πληροφοριών και αυτοματοποιημένων αναφορών (drivers behavior) του κάθε οδηγού, αξιολόγηση, βαθμολόγηση και κατάταξη των οδηγών αναλόγως της οδηγικής συμπεριφοράς τους. Εξαγωγή αναφορών σε μηνιαία/ετήσια βάση.».

Περαιτέρω δε, στην τεχνική προσφορά της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» αναγράφονται τα εξής: «1. Η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα, κατόπιν μελλοντικής απαίτησης, να καταγράφει και να παρέχει πληροφορίες και αυτοματοποιημένες αναφορές (ανάλυση) σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά (drivers behavior) του κάθε οδηγού, 2. «Το σύστημα μπορεί να αξιολογεί, να βαθμολογεί και να κατατάσσει αυτόματα τους οδηγούς αναλόγως της οδηγικής συμπεριφοράς τους» και 3. «Η εφαρμογή διαθέτει (π.χ.) αναφορές αδράνειας (idle time) και χρήσης μηχανής (καλή/κακή) από τις οποίες ο χρήστης μπορεί να λάβει χρήσιμες πληροφορίες σχετικές μ τον τρόπο χειρισμού του οχήματος».

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η εταιρία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» πληροί τη συγκεκριμένη τεχνική προδιαγραφή, αφού αναφέρει ρητά ότι το προσφερόμενο σύστημά της «μπορεί να αξιολογεί, να βαθμολογεί και να κατατάσσει αυτόματα τους οδηγούς αναλόγως της οδηγικής συμπεριφοράς τους», συνεπώς υφίσταται και λειτουργεί. Όσο δε αφορά στις πληροφορίες και αυτοματοποιημένες αναφορές σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, πράγματι η εν λόγω εταιρία κάνει λόγο για δυνατότητα, ωστόσο και η ίδια η μελέτη απαιτεί δυνατότητα παροχής τέτοιων πληροφοριών και τίποτε περισσότερο. Ως εκ τούτου και ο λόγος αυτός της ενιστάμενης τυγχάνει αβάσιμος και απορριπτέος.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω κι εφόσον απορριφθούν οι λόγοι της υπό εξέταση ένστασης ως αβάσιμοι, θα πρέπει να γίνει δεκτή η συμμετοχή της εταιρίας «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.» στην περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία και δη στην αποσφράγιση της οικονομικής της προσφοράς.

ΙΙΙ. Επι Της Ενστασης Της Εταιριας «Λινκ Τεχνολογίες Α.Ε.».

Με την υπό κρίση ένστασή της η εταιρία αυτή αιτείται τον αποκλεισμό από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία της έταιρης συμμετέχουσας, ήτοι της «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», προβάλλοντας ότι η ως άνω εταιρία μολονότι όφειλε να προσκομίσει αποδεικτικό επίσημης άδειας χρήσης των χρησιμοποιούμενων χαρτών, αντιθέτως δεν το έπραξε, αντ’ αυτού δε, προσκόμισε άδεια χρήσης των χαρτών Google στο όνομα της εταιρίας με την επωνυμία «SMARTNAV A.E.», η οποία δεν έχει αναφερθεί καθόλου στα δικαιολογητικά συμμετοχής, ούτε αναφέρεται ως μέλος ένωσης εταιριών με την υποψήφια, ούτε καν ως υπεργολάβος της. Συναφώς προβάλλει και τον δεύτερο λόγο της ένστασής της αναφέροντας ότι στον Τεχνικό Φάκελο της άνω εταιρίας, αυτή δηλώνει ότι το τεχνικό μέρος του Έργου θα το υποστηρίξει και ολοκληρώσει η εταιρία «SMARTNAV A.E.», η οποία είναι απολύτως άγνωστη στην Επιτροπή και της οποίας τα στοιχεία, η σύνθεση Δ.Σ. κ.λπ. είναι άγνωστα, ενώ δεν προσκομίζεται γι αυτήν κανένα στοιχείο φερεγγυότητας. Λόγω της μεταξύ τους συνάφειας, χρήζουν ενιαίας αντιμετώπισης και εξέτασης οι λόγοι της υπό εξέταση ένστασης.

Σύμφωνα με το άρθρο 209 του ν. 3463/2006 «1. Οι προμήθειες των Δήμων, των Κοινοτήτων, των πάσης φύσεως Συνδέσμων τους, των νομικών τους προσώπων δημοσίου δικαίου και των ιδρυμάτων τους διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ενιαίου Κανονισμού Προμηθειών των Ο.Τ.Α. (Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α), όπως ισχύει, με την επιφύλαξη των ειδικών ρυθμίσεων του π.δ. 370/1995 (ΦΕΚ 199 Α’), όπως αυτές έχουν τροποποιηθεί από το π.δ. 105/2000 (ΦΕΚ 100 Α’) και των αντίστοιχων του π.δ. 57/2000 (ΦΕΚ 45 Α’).                 2. Η παροχή των κάθε είδους υπηρεσιών προς τους φορείς της προηγούμενης παραγράφου, πλην αυτών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α’), ρυθμίζεται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Περαιτέρω σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 273 του ίδιου νόμου «1. Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 2 του άρθρου 209 οι κάθε είδους υπηρεσίες, εκτός απο τις υπηρεσίες που παρέχονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α’), διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 28/1980 (ΦΕΚ 11 Α’), με την επιφύλαξη των ειδικών ρυθμίσεων του π.δ. 346/1998 (ΦΕΚ 230 Α’), ως ισχύει.». Εξάλλου δυνάμει του άρθρου 77 του π/δ 60/2007 - με εξαίρεση τα άρθρα 35 και 36 - το π/δ 346/1998 έχει καταργηθεί, εφαρμοζόμενου πλέον του π/δ 60/2007.

Ως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών νοούνται οι συμβάσεις που συνάπτονται από επαχθή αιτία μεταξύ αφ’ ενός του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. κ.λπ. και αφ’ ετέρου ενός παρέχοντος υπηρεσίες και αφορούν την εκτέλεση εργασιών για λογαριασμό των πρώτων αντισυμβαλλομέ­νων ή την προσφορά προς αυτούς συνόλου άυλων αγαθών ή δραστηριοτήτων με τη μορφή ολοκληρωμένου έργου, οι οποίες εντάσσονται στον τριτογενή τομέα (Οράτε ΕΣ Τμ. VI 230/2006).

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 περιπτ. γ’ «Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών" είναι δημόσιες συμβάσεις, πλην αυτών του στοιχείου β), οι οποίες έχουν ως αντικείμενο την αγορά, τη χρηματοδοτική μίσθωση, τη μίσθωση ή τη μίσθωση-πώληση, με ή χωρίς δικαίωμα αγοράς, προϊόντων. Δημόσια σύμβαση, η οποία έχει ως αντικείμενο την προμήθεια προϊόντων και καλύπτει, παρεμπιπτόντως, εργασίες τοποθέτησης και εγκατάστασης, θεωρείται ως “δημόσια σύμβαση προμηθειών", ενώ στο δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης δ της ίδιας παρ. του ίδιου άρθρου ότι: «Δημόσια σύμβαση, η οποία έχει ως αντικείμενο ταυτοχρόνως προϊόντα και υπηρεσίες που αναφέρονται στο Παράρτημα II, θεωρείται ως “δημόσια σύμβαση υπηρεσιών", εφόσον η αξία των συγκεκριμένων υπηρεσιών υπερβαίνει την αξία των προϊόντων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση.

Στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της υπ’ αριθμ. 32/2015 τεχνικής μελέτης, το προς εκτέλεση έργο από τον ανάδοχο περιλαμβάνει αφενός την προμήθεια στον αντισυμβαλλόμενο Δήμο συσκευών τηλεματικής, αφετέρου την παροχή υπηρεσιών on - line διαχείρισης του στόλου οχημάτων - μηχανημάτων του Δήμου Κορινθίων. Πρόκειται δηλαδή για μία μεικτή σύμβαση υπό την έννοια των ως άνω διατάξεων.

Περαιτέρω, καθ’ ερμηνεία της Διακήρυξης του εν λόγω Διαγωνισμού και όλου του περιεχομένου της υπ’ αριθμ. 32/2015 τεχνικής μελέτης και ιδίως ενόψει: α) του ότι ως εργασία της ανωτέρω τεχνικής μελέτης αναγράφεται η «Υπηρεσία on-line διαχείρισης του στόλου οχημάτων-μηχανημάτων του Δήμου Κορινθίων» καθώς και σε ολόκληρη τη μελέτη γίνεται αναφορά στην παροχή υπηρεσιών και β) του ότι στο υπό (2) τμήμα της μελέτης αυτής με τίτλο «ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ», προβλέπεται η τιμή δαπάνης και η συνολική δαπάνη για κάθε είδος παρεχόμενης υπηρεσίας, δηλαδή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη προσδιορίζεται και αφορά στην παρεχόμενη υπηρεσία και όχι στην προμήθεια των συσκευών τηλεματικής δια των οποίων παρέχονται οι υπηρεσίες αυτές, προκύπτει δε από όλα τα παραπάνω ότι υπερέχουσα θέση εν προκειμένω καταλαμβάνει η παροχή των αναφερόμενων στη μελέτη αυτή υπηρεσιών από τον ανάδοχο. Ως εκ τούτου και δεδομένων όλων των προαναφερθέντων διατάξεων ο εν λόγω Διαγωνισμός αφορά στην σύναψη δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών στην οποία εφαρμόζονται το π.δ. 28/1980 και για τα ειδικότερα ρυθμιζόμενα ζητήματα το π.δ. 60/2007.

Στο άρθρο 52 του π.δ. 60/2007 ορίζεται ότι «Οί Τεχνικές προδιαγραφές, όπως ορίζονται στο σημείο 1) του Παραρτήματος VI, αναφέρονται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, στη συγγραφή υποχρεώσεων καθώς και στα συμβατικά τεύχη ή τα λοιπά

συμπληρωματικά έγγραφα [……………………………. ], 5. […]Ο προσφέρων υποχρεούται να αποδεικνύει στην προσφορά του, κατά τρόπον ικανοποιητικό για την αναθέτουσα αρχή και με κάθε ενδεδειγμένο μέσο, ότι το έργο, το προϊόν ή η υπηρεσία που πληροί το πρότυπο ανταποκρίνεται στις λειτουργικές επιδόσεις ή λειτουργικές απαιτήσεις που ορίζει η αναθέτουσα αρχή [….]». Περαιτέρω στο άρθρο 46 του ίδιου π.δ. προβλέπεται ότι «1. Οι Τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες των οικονομικών φορέων αξιολογούνται και ελέγχονται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. [          ], 3. Ένας οικονομικός φορέας μπορεί, εφόσον παραστεί ανάγκη και για μια συγκεκριμένη σύμβαση, να στηρίζεται στις δυνατότητες άλλων φορέων, ασχέτως της νομικής φύσης των δεσμών του με αυτούς. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να αποδεικνύει στην αναθέτουσα αρχή ότι, για την εκτέλεση της σύμβασης, θα έχει στη διάθεση του τους αναγκαίους πόρους, παραδείγματος χάριν με την προσκόμιση της δέσμευσης των φορέων αυτών να θέσουν στη διάθεση του οικονομικού φορέα τους αναγκαίους πόρους.».

Στο υπό (1) τμήμα της υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτης, η οποία αποτελεί, όπως έχει προαναφερθεί, αναπόσπαστο μέρος της υπ’ αριθμ. 5348/10.11.2015 διακήρυξης του εν λόγω διαγωνισμού προβλέπονται οι τεχνικές προδιαγραφές των προσφορών καθώς και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων Συστημάτων Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων, τα οποία πρέπει κατ’ ελάχιστον να πληρούνται από τις συμμετέχουσες εταιρίες. Τυχόν δε έλλειψη κάποιου στοιχείου ή τεχνικού χαρακτηριστικού στον φάκελο του συμμετέχοντος επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαγωνιστική διαδικασία (άρθρο 11 της Διακήρυξης). Δηλαδή τα προβλεπόμενα ως τεχνικές προδιαγραφές χαρακτηριστικά και στοιχεία πρέπει να προσκομίζονται και πληρούνται επί ποινή αποκλεισμού του συμμετέχοντος. Περαιτέρω, στο υπό (1) τμήμα της μελέτης, στην παράγραφο «Ποιοτικά χαρακτηριστικά του Συστήματος Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων» προβλέπονται τα εξής: α) Συσκευή τηλεματικής. Η συσκευή τηλεματικής θα πρέπει να φέρει [  ], β) Ψηφιακοί χάρτες. Έγγραφη βεβαίωση νόμιμης άδειας χρήσης από την κατασκευάστρια εταιρία των χαρτών. Σε περίπτωση χρήσης Google maps είναι απαραίτητη η απόδειξη αγοράς του Google Maps Premier API]».

Ερμηνεύοντας τις παραπάνω διατάξεις και υπό το πρίσμα πάντοτε του επιδιωκόμενου σκοπού και του περιεχομένου της υπό κατάρτιση σύμβασης δια του συγκεκριμένου διαγωνισμού προκύπτει ότι, η απαιτούμενη προσκόμιση έγγραφης βεβαίωσης της νόμιμης άδειας χρήσης από την κατασκευάστρια εταιρία των χαρτών συνιστά τεχνική προδιαγραφή και συγκεκριμένα το «ενδεδειγμένο εκείνο μέσο», υπό την έννοια της παρ. 5 του αρ. 53 του π.δ. 60/2007, με το οποίο οι συμμετέχοντες αποδεικνύουν τις λειτουργικές απαιτήσεις που έχει θέσει η αναθέτουσα αρχή στην υπ’ αριθμ. 32/2015 μελέτη. Η συγκεκριμένη έγγραφη βεβαίωση ανήκει στο ελάχιστο εκείνο περιεχόμενο του προσκομιστέου τεχνικού φακέλου από τις συμμετέχουσες εταιρίες, η έλλειψη του οποίου συνεπάγεται τον αποκλεισμό του συμμετέχοντος κατ’ άρθρο 11 της Διακήρυξης. Πρόκειται για στοιχείο το οποίο αφορά στο παραδεκτό της τεχνικής προσφοράς των συμμετεχόντων - το οποίο συνομολογεί και η εταιρία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», - και το οποίο απαιτείται να συντρέχει στο «πρόσωπο» των συμμετεχόντων. Εάν δε, επιτρεπόταν τα προσκομιστέα βάσει της Διακήρυξης στοιχεία (δικαιολογητικά συμμετοχής και στοιχεία τεχνικού φακέλου) να συντρέχουν και στο «πρόσωπο» μη συμμετεχόντων, αλλά συνεργατών αυτών, θα αναγραφόταν ρητά στη Διακήρυξη. Βάσει της θεμελιώδους αρχής της τυπικότητας που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις και δεδομένου ότι δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη στο π.δ. 60/2007, δεν είναι δυνατόν να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι ό,τι δεν απαγορεύεται από τη Διακήρυξη, επιτρέπεται. Περαιτέρω, δεν πρόκειται ούτε για δικαιολογητικό συμμετοχής στον εν λόγω διαγωνισμό, αφού αυτά προβλέπονται στο άρθρο 7 της Διακήρυξης και έχουν ήδη γίνει αποδεκτά από την ΕΔΔ και για τις δύο εταιρίες, ούτε όμως και προσκομιστέο στοιχείο από τον ανάδοχο, μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος. Συνεπεία των ανωτέρω και δεδομένου ότι, όπως συνομολογείται και από την εταιρία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η μόνη προσκομιζόμενη απαιτούμενη έγγραφη βεβαίωση είναι αυτή που έχει εκδοθεί στο όνομα της εταιρίας «SMARTNAV A.Eκαι όχι κάποια που να έχει εκδοθεί στο όνομα της τελευταίας, που αποτελεί και τη μόνη συμμετέχουσα στο διαγωνισμό μαζί με την εταιρία «ΛΙΝΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Α.Ε.», συνάγεται ότι ο τεχνικός φάκελος της εταιρίας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», τυγχάνει ελλιπής και ως εκ τούτου θα πρέπει να αποκλεισθεί από τα περαιτέρω στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ακόμα όμως κι αν ήθελε υποτεθεί ότι η ως άνω απαιτούμενη έγγραφη βεβαίωση αποτελεί στοιχείο της τεχνικής/επαγγελματικής ικανότητας του συμμετέχοντος, υπό την έννοια του άρθρου 46 π.δ. 60/2007, το οποίο δίνει περαιτέρω τη δυνατότητα στον συμμετέχοντα οικονομικό φορέα να στηριχθεί στην τεχνική/επαγγελματική ικανότητα τρίτου φορέα, ασχέτως του μεταξύ τους νομικού δεσμού και σε αυτήν την περίπτωση η τεχνική προσφορά της εταιρίας «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», τυγχάνει απαράδεκτη. Ειδικότερα, όπως έχουν ερμηνευθεί και κριθεί οι διατάξεις του άρθρου 46 π.δ. 60/2007, συνάγεται ότι, προκειμένου ο υποψήφιος - συμμετέχων να αποδείξει ότι πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις χρηματοοικονομικής ή τεχνικής/επαγγελματικής ικανότητας, δύναται να επικαλείται τις ικανότητες άλλων οικονομικών φορέων, προς τους οποίους συνδέεται με άμεσους ή έμμεσους δεσμούς, στην περίπτωση δε αυτή οφείλει να αποδεικνύει ότι όντως βρίσκονται στη διάθεσή του τα μέσα των εν λόγω οικονομικών φορέων, που είναι αναγκαία για την εκτέλεση της σύμβασης. Οφείλει όμως ο υποψήφιος, στην περίπτωση αυτή, να προσκομίσει και όλα τα απαιτούμενα από το άρθρο 7 της διακήρυξης δικαιολογητικά συμμετοχής για όλους τους οικονομικούς φορείς, τις ικανότητες των οποίων (χρηματοοικονομικές, τεχνικές/επαγγελματικές) επικαλείται, ήτοι και για τους εμμέσως διαθέτοντες στον υποψήφιο τις εν λόγω ικανότητες. Τούτο συνάγεται τόσο από την αδιάστικτη διατύπωση των όρων της διακήρυξης, όσο και από το σκοπό τους, που συνίσταται στη διασφάλιση της ουσιαστικής δέσμευσης ότι θα παρασχεθούν πράγματι στον υποψήφιο οι δάνειες ικανότητες τρίτων φορέων στις οποίες στηρίζεται. Η αντίθετη άποψη - ότι δηλαδή, σε περίπτωση έμμεσου δανεισμού ικανοτήτων απαιτούμενων στο διαγωνισμό, η προσκόμιση των δικαιολογητικών του αρ. 7 της προκήρυξης απαιτείται μόνον για τον αμέσως και όχι και τον εμμέσως δανείζοντα τις ικανότητες αυτές - θα απέληγε ενδεχομένως σε καταστρατήγηση των διατάξεων του π.δ. και των απαιτήσεων της διακήρυξης (Οράτε ΣτΕ 2827/2014). Τα ανωτέρω ισχύουν και στην περίπτωση που οι διαθέτοντες την ικανότητά τους φορείς ανήκουν στον ίδιο όμιλο επιχειρήσεων, δεδομένου ότι πρόκειται περί διακριτών νομικών προσώπων. Συνεπώς, δεν υφίσταται τεκμήριο ότι ο αμέσως δανείζων διαθέτει τις ικανότητες αυτές εκ μόνου του λόγου ότι τις διαθέτει τρίτη επιχείρηση που ανήκει στον ίδιο με αυτόν όμιλο ή είναι συνδεδεμένη με αυτόν επιχείρηση (βλ. αποφάσεις Δ.Ε.Κ. της 14.4.1994, C-389/92, Ballast Nedam Groep I, Συλλογή 1994, σ. Ι - 1289, σκέψεις 15 - 18 και της 18.12.1997, C-5/97, Ballast Nedam Groep II, Συλλογή 1997, σ. Ι - 7549, σκέψεις 12, 13), πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται απλώς για συνεργαζόμενη εταιρία.

Συνεπώς, οι προβαλλόμενοι λόγοι της υπό εξέταση ένστασης θα πρέπει να γίνουν δεκτοί και κατ επέκταση να αποκλειστεί η συμμετοχή της εταιρίας με την επωνυμία «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

  Κατόπιν των ανωτέρω ο Πρόεδρος προτείνει: α)την έγκριση του από 28-01-2016 πρακτικού εξέτασης ενστάσεων της επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού για την εν θέματι υπηρεσία, β)την απόρριψη της από 07-12-2015 ένστασης της εταιρείας Wind Α.Ε. και της αποδοχής της συμμετοχής και προώθησης αυτής στο επόμενο στάδιο αποσφράγισης οικονομικής προσφοράς της εταιρείας Link Technologies Α.Ε., γ)την αποδοχή της από 07-12-2015 ένστασης της εταιρείας Link Technologies Α.Ε. και τον αποκλεισμό της συμμετοχής της εταιρείας Wind Α.Ε. από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

            Η Οικονομική Επιτροπή μετά από διαλογική συζήτηση κι έχοντας υπόψη της την εισήγηση του Προέδρου, το σχετικό φάκελο του διαγωνισμού, τις από 07-12-2015 ενστάσεις των εταιρειών Wind Α.Ε. και Link Technologies Α.Ε., την από 27-01-2016 γνωμοδότηση επί των εν λόγω ενστάσεων της πληρεξούσιας δικηγόρου του Δήμου κ. Σαρανταυγά, το από 28-01-2016 πρακτικό εξέτασης ενστάσεων της επιτροπής διαγωνισμού, τις διατάξεις του άρθρ. 72 του Ν. 3852/2010 καθώς και όλες τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις των Νόμων και Π.Δ/των

 

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ  ΟΜΟΦΩΝΑ

 

  Α.- Εγκρίνει το από 28-01-2016 πρακτικό εξέτασης ενστάσεων της επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού για την εκτέλεση της υπηρεσίας  ΥΠΗΡΕΣΙΑ ON-LINE ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ» προϋπολογισμού μελέτης 69.696,00€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

  Β.- Απορρίπτει την από 07-12-2015 ένσταση της εταιρείας με την επωνυμία WIND A.E. (αριθμ. πρωτ. 58422/09-12-2015) και αποδέχεται τη συμμετοχή της εταιρείας με την επωνυμία LINK TECHNOLOGIES Α.Ε.  στην περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, ήτοι στην αποσφράγιση της οικονομικής της προσφοράς.

  Γ.- Αποδέχεται την από 07-12-2015 ένσταση της εταιρείας με την επωνυμία LINK TECHNOLOGIES Α.Ε. (αριθμ. πρωτ. 58416/09-12-2015) και αποκλείει τη συμμετοχή της εταιρείας με την επωνυμία WIND A.E. από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών,

 

για τους λόγους που ακριβώς και αναλυτικά αναφέρονται στο από 28-01-2016 πρακτικό εξέτασης ενστάσεων της επιτροπής διαγωνισμού και της συνημμένης σ΄ αυτό από 27-01-2016 γνωμοδότησης της πληρεξούσιας δικηγόρου του Δήμου.

Αφoύ έγιvε η σύvταξη τoυ αvωτέρω πρακτικoύ υπoγράφεται όπως o Νόμoς oρίζει.

              Η αvωτέρω απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 4/37/2016.-

 

                             Ο   Πρόεδρoς                                               Τα Μέλη

  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Μ. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ                         Σταυρέλης Νικόλαος

                                                                                   Βλάσσης Δημήτριος

                                                                                     Φαρμάκης Γεώργιος

                                                                                      Καμπούρης Χαράλαμπος

                                                                             (αναπληρώνει το τακτικό μέλος Ζώγκο Ανδρέα)

                                                                                      Κορδώσης Χρήστος

                                                                                    Πανταζής Βασίλειος

Εκδηλώσεις

Απόφαση αριθμ. 4/37/2016

Σελίδες

Κατηγορίες